מרן הגרש"מ עמאר לשר אזולאי: התפטר מוועדת העתיקות

איתי גדסי No Comments on מרן הגרש"מ עמאר לשר אזולאי: התפטר מוועדת העתיקות

מתווה הכותל וכוונת ראש הממשלה לבצע שינויים ברחבת הכותל הדרומי: רבה של ירושלים, מרן הראשון לציון הגרש"מ עמאר קורא לשר לשירותי דת דוד אזולאי, להתפטר מחברותו בוועדה, דבר היכול להביא בעיכוב קבלת ההחלטות לטובת הרפורמים

מרן הראשל"צ הגרש"מ עמאר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הראשון לציון ורבה של ירושלים מרן הגאון רבי שלמה משה עמאר, קורא לשר לשירותי דת דוד אזולאי, להתפטר מהוועדה לענייני עתיקות לאלתר.

יצוין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור לכנס את הוועדה ביום ראשון לדון בהרחבת הרחבה בכותל לרפורמים והתפטרות השר עשויה להביא לעיכוב בקידום יוזמת ראש הממשלה.

בפסק דין שפרסם הגרש"מ עמאר, כתב הרב: "הנני חוזר על הפסק דין הידוע, שכל הכותל המערבי לכל אורכו מקצה לקצה הוא מקום קדוש ויש לנהוג בו כל הדינים של בית הכנסת ובית המדרש, (ולא בחומרות המיוחדות להר הבית). ואין רשות לשום אדם לרמוס מקום קדוש, לא בחילול שבת ומועד, ולא בכך שיתפללו אנשים ונשים יחדיו, ושאר הדינים של בית כנסת".

הרב הוסיף ופסק: "והנה גם בגלות, בהיותנו בין גויי הארצות, קדושת בית כנסת וכבודו נשמרו בקפידא, ואין רשות לא לכנסת ולא לממשלה ולא לשאר המוסדות בלי יוצא מן הכלל, להרים יד ולעשות שום פעולה או החלטה, שעלולה להביא לפגיעה בקדושת המקום, ואין הדבר נתון אלא בידי הרבנות הראשית לישראל שפוסקת על פי ההלכה. ואיסור גמור לשלוח יד בשריד בית מקדשנו. ובזכות שמירת קדושת מקום מקדשנו וקדושת ישראל, נזכה לישועת ה' בחסד וברחמים בב"א".



0 תגובות